Bejelentkezés az oldal szerkesztői felületére

A belépés az oldal szerkesztői számára van fenntartva. Ha Ön nem az oldal szerkesztője és nem rendelkezik hozzáféréssel, ne próbáljon meg belépni az oldalra. Szélsőséges esetben az IP címe automatikusan kitiltásra kerülhet és nem tudja megtekinteni az weboldal tartalmát.

Ha van hozzáférése, de elfelejtette a jelszavát, kattintson az űrlap alján található linkre. Az e-mail cím, vagy a felhasználó név megadása után, a felhasználóhoz rendelt e-mail címre érkezik egy levél, melyben le van írva, hogy mit kell tenni.

Nyári táborok

Végre szünidő ... felkiáltással dobja gyermekünk a táskáját szobája legeldugottabb részébe. Végre szünidő, sóhajt fel a szülő ... nincs folytonos „kész van-e a leckéd” kérdésre adott halvány, vagy határozott válasz értelmezése, szülői estek időpontjai, külön órák, ahova ma éppen kiviszi a gyermeket izgalma, javító dolgozatok eredményei, és nem kell a bátorítás „bírd ki még ezt a kis időt, nemsokára itt van a szünet” sem. Ezek alól a kérdések alól felszabadulva jöhet a következő nagy kérdés: „mit csinálnak csemetéink a nyári szünetben?” Hol fogják a következő 2 és fél hónapot eltölteni és főleg mivel?

Tanácsok szülőknek

A nyári táborok kínálata egyre nagyobb, sokszínűbb. Milyen szempontok szerint válasszak gyermekemnek nyári elfoglaltságot? Mennyi időre? Mit bír a családi pénztárca és mit bír (ki) csemetém? Tudok életkorának és érdeklődésének megfelelően választani? Boldoggá tudja tenni a tábori élet, vagy kényszernek éli meg, mint esetleg az iskolába járást?

Nyelvi tábor, úszó tábor, lovas tábor, kenu tábor, madár tábor ... sorolhatnám a számtalan lehetőséget, amit 7-14 éves korú gyermekeinknek találhatunk a kínálatból.

Milyen nehéz volt szeptembertől júniusig a reggeli felkelés, az iskolába indulás megszokott sorrendje, az órarend szigora. Ezeknek a különbözőségeknek mégis van egy közös pozitívuma, a ritmus. Nézzük, miért is van szüksége a fejlődő gyermeki testnek, léleknek és szellemnek ritmusra? A rendszeresen, ritmusosan végzett tevékenység szokások kialakulását eredményezi. A szokások pedig a személyiség kialakításának alapját jelentik. Ha gondoskodunk arról, hogy rendszeres étkezési és alvási szokásokat alakítsunk ki gyermekünknek, a tanulás és a pihenés ésszerű arányban váltakozzanak, akkor a gyermek megbízhatóan és eredményesen képes megállni a helyét a mindennapok terhei között. A ritmus pótolja az erőt. Minden olyan tevékenység, melyet rendszeresen végzünk kevesebb energiánkba kerül. A ritmus minden alkalmazkodási folyamat alapja. Ami a nyári szünidőben elszokott veszni a gyermek életéből, az éppen az egészséget biztosító ritmus.

Minden tábor egy új, ismeretlen közeg. Mire az alkalmazkodás megtörténik, már vége is a tábornak, indul a következő. A szünidőben egy kisiskolás gyermek számára 2 tábor az, ami még jól feldolgozható. Lehetőleg ez se közvetlenül egymás után következzen. Az iskola végén legyen kis szusszanás, amikor nincs semmi kötelezettsége. Az igazi feltöltődős, élményt adó kikapcsolódás az a családi nyaralás. Nem a különleges földrajzi környezet, hanem a családi együttlét minősége a meghatározó, testet, lelket tápláló. Víz, levegő, napfény és ez bármilyen variációban, - felfújhatós medencétől a tengervízig - elképzelhető és élményt adó lehet. A kisebb gyermek számára - 7 éves korig – a biztonságot az adja, ha oda megy a család nyaralni évről-évre. Megismerve és emlékezve a helyre, a klímára, a szokásokra és az emberekre.

Mit tegyünk, amikor se tábor, se családi nyaralás nincs?

A nyári hétköznapokba új ritmust tudunk vinni, ha lesz csemeténknek rendszeres napi feladata. Ez lehet akár egy a szünetben rá bízott kisebb vásárlás, vagy a virágok öntözése, vagy az ebéd előkészítése (zöldség pucolás, aprítás) illetve bármi ami évközben nem tartozik a feladatai közé, de az emberi együttélés feladatai közé igen. Ez megoldja az egyedüllét esetleges üres óráit is. A számítógép adta unaloműzést sokkal inkább szabályozni kell szülői figyelemmel, hiszen most több idő juthat rá – az egész nap a gyermek rendelkezésére áll. Ez érvényes a kiskamaszokra is, ahol a világhálón „élni” ma, általános jelenség.

Ha a bizonyítvány jutalma egy izgalmas könyv volt, mint anno 20-30 évvel ezelőtt, akkor ezzel az unatkozós órák idejére is találtunk bizonyos ideig elfoglaltságot. A kisiskolás korosztály számára a leginkább megfelelő táborozási forma a napközis jellegű, ahonnan este haza lehet menni a családi környezetbe. A család adta biztonságos közeg ebben az életkorban még fontos, a leválásnak fokozatai vannak.

Lehetőségek - Tábor, Óbánya 2014. augusztus

Hogyan tervezzen nyári tábort egy Waldorf tanár,fejlesztő pedagógus, aki a tanév közben azt látja,hogy olyan életet élünk,ami csordultig tele van tevékenységekkel, kikerülhetetlennek látszó kötelezettségekkel??

A nyár két és fél hónapja igen hosszú idő szülőnek és gyermeknek egyaránt.

Fontos, hogy ebben az időszakban is meg tudjuk őrizni a gyermeki fejlődést segítő aktív-passzív ritmust, amit most nem az iskolának, hanem a családoknak maguknak kell kitalálniuk.

A passzív akkor jön el, amikor nincs reggeli időre felkelés, délutáni lecke írás és külön órák sincsenek. Csak egy kis "láblógatás".... Ez a nyári szünet első 10 napja, kb. Egy idő után viszont nagyon vágynak gyerekeink valami újra, izgalmasra, ami a nyári időszaknak is megfelelő elfoglaltság lehet. Ahol a szülők pedig jó helyen, biztonságban tudhatják gyermekeiket.

Ha olyan tábort keresel csemetédnek, ahol KIRÁNDULÁS, KÉZMŰVES FOGLALKOZÁSOK („ház építés”, gyöngyözés, marokedény készítés, nemezelés...) CSAPAT JÁTÉKOK egy EGÉSZSÉGES NAPIRENDBE ágyazva váltják egymást, keresd Kovács Noémi és Héjja Zsuzsa táborát Óbányán, egy varázslatos kis faluban a Mecsek lábainál...

A pedagógusok gondolván a nyár végére is, a nyári élményektől „jól lakott”, kicsit elfáradt gyermekekre-izgalmas történetekkel, a szabad játék adta belső rugalmasság fejlesztésével, közös főzéssel,aktív és csendes időszakok ritmusával készítik elő őket a következő tanévre.